سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي استانداردهاي حوزه پست را تدوين كرد


یزدفردا:مديركل دفتر استانداردها و تائيد نمونه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي از تدوين و پيشنهاد 27 استاندارد ملي در حوزه پست خبر داد.


به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي مهندس غلامرضا خاكسار گفت : طبق اساسنامه سازمان و قانون وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، تدوين استانداردهاي ملي مربوط به حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات در كشور و پيشنهاد آن به مراجع ذيربط يكي از وظايف رگولاتوري است كه براساس آن در پي انعقاد تفاهم نامه بين اين سازمان با سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ، استانداردهاي حوزه سرويسهاي پستي در كميته عالي تدوين استانداردها تدوين شده و براي دريافت كد ملي به سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ارسال شده است.


وي با اشاره به برگزاري مزايده اپراتور دوم و سوم پست در آينده نزديك ، ساماندهي فعاليتهاي پستي و ارائه خدمات و فعاليتهاي اپراتورها در چارچوب ضوابط و استانداردهاي مشخص را از اهداف تدوين استانداردهاي حوزه پست عنوان كرد.


مهندس خاكسار افزود : با توجه به اينكه براساس حكم وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات ، رگولاتوري نماينده رسمي و منعكس كننده نظرات اين وزارتخانه درباره استانداردهاي حوزه ICT در سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران است اين استانداردها با استفاده از تجربيات جهاني و براساس مقررات و توصيه نامه هاي اتحاديه جهاني پست (UPU) تدوين شده و پس از بررسي و تبادل نظر در كميته هاي تخصصي پست و تصويب در كميته عالي استاندارد به سازمان ملي استاندارد ارسال شده است.


وي اظهار كرد : استانداردهاي حوزه پست در زمينه سرويسهاي پستي شامل: عادي ، سفارشي ، پيشتاز ، مالي ، لجستيك ، پيك پستي و ..... تدوين شده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا